Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2012

Το κατσίκι κάνει κριτική για το νέο Λύκειο και το νέο σύστημα Πανελλαδικών

Η προτασή του υπουργείου Παιδείας δημοσιεύθηκε εμείς μελετήσαμε την πρόταση και κρίνουμε αντικειμεντικά το νέο σύστημα. Θα ασχοληθούμε κυρίως μόνο με το σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια (αφού αυτό μας ενδιαφέρει) παρόλα αυτά θα πούμε δύο λόγια γενικά για όλο το σύστημα

Το μαθήματα λιγοστεύουν το σύστημα αμερικανοποιείται χωρίς να έχει τους κατάλληλους πόρους και αυτό πιστεύουμε ότι θα δράσει μάλλον βλαπτικά  για τους μικρούς μελλοντικούς μαθητές λυκείου. Στο απολυτήριο πλέον θα παίζουν ρόλο και οι τρεις βαθμοί του λυκείου (κατι που  δε συμφωνούμε) Οι ενδοσχολικές θα είναι με θέματα που θα παίρνονται από  τράπεζα θεμάτων ακόμα δε ξέρουμε. (η τράπεζα θεμάτων μόνο καλό δε θα κάνει στους μαθητές  αφού το μόνο που θα προσφέρει είναι περισσότερη παπαγαλία (μάλιστα τράπεζα θεμάτων θα υπάρχουν στις εξετάσεις όλου του λυκείου). Ποιος θα ανανεώνει την τράπεζα; Ποιοι θα φτιάχνουν την τράπεζα; Θα υπάρχει διαρροή και αν ναι σε ποιο βαθμό; 

Ας περάσουμε στις Πανελλαδικές. Ιδρύεται καινούριος φορέας (επιτροπή εξετάσεων θα λέγεται). Δε θα έχουμε ύλη με βάση τις σελίδες αλλά με βάση τους τίτλους αυτό σημαίνει πρακτικά ότι αυξάνεται κατά πολύ και το επίπεδο δυσκολίας των μαθημάτων παρόλα αυτά η τράπεζα θεμάτων χαλάει όλο αυτό που σκέφτηκε το υπουργείο αφού μιλάμε για ένα καθαρά μη αντικειμενικό σύστημα εξετάσεων όπου θα προοδεύει ο Παπαγάλος και όχι ο γνώστης.

Θα δίνονται Πανελλαδικές ίσως δύο φορές το χρόνο παρόλα αυτά εξαιτίας του συστήματος Καλλικράτης στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας αναμένουμε οι βάσεις να πάνε στα ουράνια (με λίγα λόγια σε λίγα χρονια πρέπει να ξεχάσουμε πρόσβαση σε Πανεπιστήμια κάτω του 15 και του 16. 

Το κάθε ΑΕΙ και ΤΕΙ θα καθορίζει συντελεστές βαρύτητας για κάθε μάθημα το οποίο υποχρεωτικά θα περιλαμβάνεται η Έκθεση. Αυτό φυσικά θα κάνει πολύ καλό στους φιλόλογους αφού όλοι θα ψάχνουν για φροντιστήριο της Έκθεση. Η κάθε σχολή (ΑΕΙ και ΤΕΙ ) θα διαλέγει μέχρι 3 μαθήματα στα οποία βάζει συντελεστές, αυτό σημαίνει ότι το επίπεδο των θεμάτων θα δυσκολέυσει κατά πολύ (ίσως πάμε πίσω στο επίπεδο των δεσμών).  

Επίσης για ορισμένα τμήματα χαμηλής ζήτησης  έχουμε ελεύθεση πρόσβαση ανεξαρτήτως βαθμολογίας (εμείς σε αυτό διαφωνούμε καθώς πιστεύουμε πως τέτοια τμήματα επιβαρύνουν τον Ελληνα φορολογούμενο και θα πρέπει να κλείσουν.


Συνοψίζοντας το νέο σύστημα:
Θα αυξήσει τις βάσεις
Θα μεγαλώσει την παραπαιδεία
Θα  μειώσει την διαφάνεια
Θα αγχώσει τους μικρούς μαθητές

Πρόταση Κατσικιού
Nα γίνει το σύστημα που ίσχυε στις Δέσμες (ίσως το πιο υγιές σύστημα Πανελλαδικών εξετάσεων).


2 σχόλια:

  1. Από το κακό στο χειρότερο πάνε τα πράγματα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δυστυχώς οι περισσότεροι θα κοιτάξουνε τα λίγα θετικά του νόμου και δε κοιτάνε τα πολλά αρνητικά. Πιστεύω ότι η παραπαιδεία θα αρχίσει από την Α Λυκείου.

    Το σίγουρο είναι ότι τα αρνητικά του συστήματος θα αρχίσουμε να τα βλέπουμε από το 2016 και μετά αφού οι δημοσιογράφοι πριν εφαρμοστεί το σύστημα θα το υπερασπίζουν (όπως φυσικά κάνανε με το σημερίνο σύστημα το 2000)

    ΑπάντησηΔιαγραφή


πάτα κλικ στην εικόνα να μπεις στο guest book