Σαρωτικός «Καλλικράτης» έρχεται και στα πανεπιστήμια. Ο στρατηγικός ανασχεδιασμός της Ανώτατης Εκπαίδευσης είναι προ των πυλών, και, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του «Εθνους της Κυριακής», από τα συνολικά 40 ΑΕΙ και ΤΕΙ που υφίστανται θα συνεχίσουν να υπάρχουν στα τέλη του 2011 μόνο τα μισά!
Σήμερα λειτουργούν 22 Πανεπιστήμια και 18 ΤΕΙ, με περισσότερα από 590 τμήματα. Το σχέδιο του δραστικού περιορισμού των τριτοβάθμιων ιδρυμάτων, όπως μας το αναλύει υψηλόβαθμη κυβερνητική πηγή, περιλαμβάνει τις συγχωνεύσεις τμημάτων ή και σχολών ομοειδούς επιστημονικού αντικειμένου, τις συγχωνεύσεις ΑΕΙ και ΤΕΙ μεταξύ τους, καθώς και την ενσωμάτωση ενός μέρους πανεπιστημίου ή τεχνολογικού ιδρύματος σε ένα άλλο.
Το «λουκέτο» που έρχεται στις σχολές...
οδηγεί με ταχύτατους ρυθμούς σε δεκάδες απολύσεις των συμβασιούχων καθηγητών, σε στρατιές ανέργων, ενώ θα μειώσει δραματικά τις φοιτητικές παροχές σε συγγράμματα, σίτιση και στέγαση.
Μεγάλο πλήγμα θα δεχθεί και ο αριθμός των εισακτέων, με συνέπεια την απώλεια τουλάχιστον 40.000 θέσεων στα ΑΕΙ - ΤΕΙ. Η «σοκαριστική» αυτή συρρίκνωση του αριθμού των εισακτέων που αναμένεται τα επόμενα χρόνια, ακριβώς εξαιτίας των δεκάδων συγχωνεύσεων, αχρηστεύει ταυτόχρονα και τις όποιες ωφέλειες προκύπτουν για τους υποψηφίους από την κατάργηση της «βάσης του 10». Κι αυτό γιατί η μείωση της προσφοράς των θέσεων θα οδηγήσει σε αύξηση των βαθμολογιών εισαγωγής.
Αλλάζει ριζικά και μάλλον βίαια ο χάρτης της ανώτατης εκπαίδευσης στην Ελλάδα, ακολουθώντας και την αντίστοιχη διεθνή τάση, αλλά κυρίως το δανικό και το γαλλικό πρότυπο συγχώνευσης των πανεπιστημίων.
Διαβούλευση. Ήδη ολοκληρώνεται η αποτίμηση του χώρου της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, και σε ό,τι αφορά τα πτυχία και το αντίκρισμά τους αλλά και σε ό,τι αφορά τις υποδομές και τον όγκο των φοιτητών-διδασκόντων στα πανεπιστήμια, κι ακολουθεί η διαβούλευση με τις πρυτανικές αρχές και τις διοικήσεις των ΤΕΙ.
Η έρευνα δείχνει αλληλοεπικαλύψεις επιστημονικών αντικειμένων και κατακερματισμό που ξεπερνά το 60% των σχολών. Για παράδειγμα, στη Βόρεια Ελλάδα και σε απόσταση αναπνοής μεταξύ τους, υπάρχει το ΑΕΙ Μακεδονίας, το ΑΕΙ Δυτικής Μακεδονίας και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο. Στην Κρήτη υπάρχει το πανεπιστήμιο και το πολυτεχνείο. Στο Πανεπιστήμιο Κρήτης υπάρχουν δύο τμήματα Μαθηματικών!
Η διαβούλευση ξεκινά στις αρχές Ιουλίου, με θέμα τη ριζική και θεαματική αλλαγή του χώρου των ανώτατων σπουδών. Η οικονομική κρίση αφήνει σταδιακά τη σφραγίδα της και στην Εκπαίδευση, και για την επόμενη δύσκολη τριετία, όπου οι προϋπολογισμοί ΑΕΙ-ΤΕΙ θα μειώνονται συνεχώς (-15% φέτος), η μόνη διέξοδος θα είναι το «λουκέτο» σε πλήθος σχολών και τμημάτων που είτε αλληλοκαλύπτονται με άλλες είτε δεν έλκουν πλέον φοιτητές.
Η κυβέρνηση θεωρεί ότι η ισχύς βρίσκεται στην ένωση και γι’ αυτό επιβάλλονται οι συγχωνεύσεις ακόμη και πανεπιστημίων και ΤΕΙ, γεγονός που στο παρελθόν δεν θα μπορούσε να σταθεί ούτε σαν σκέψη στο μυαλό των πανεπιστημιακών.
Σήμερα ακόμη και η ΠΟΣΔΕΠ μιλά για την ανάγκη του νέου χωροταξικού σχεδιασμού στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (Ανάγκη διαμόρφωσης από την πολιτεία -και μετά οργανωμένο διάλογο- ενός κεντρικού στρατηγικού σχεδίου ολικής αναδιάταξης του συνόλου της Ανώτατης Εκπαίδευσης, με την εφαρμογή της «κοινής λογικής»).
Οι εξωτερικές αξιολογήσεις που βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη θα δείξουν ποια ΤΕΙ είναι ικανά να συγχωνευθούν με ΑΕΙ ή ποια ΑΕΙ προσφέρουν ό,τι ακριβώς προσφέρει και ένα ΤΕΙ.
πηγή:
http://typhoon-typhoon.blogspot.comΕξαιτίας αυτού το Κατσίκι συμβουλεύει τους υποψήφιους να προτιμήσουν να δηλώνουν σχολες σε μεγάλα κεντρικά πανεπιστήμια.
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ, Ας δωθεί ένα τέλος στο πρόβλημα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Υπάρχουν πολλές αλληλοεπικαλύψεις στα γνωστικά αντικείμενα πολλών Πανεπιστημίων και ΤΕΙ όπως των Μηχανικών των Γεωπόνων κ.α. Θα πρέπει να κλείσουν πολλά τμήματα κυρίως της Περιφέρειας που όχι μόνο γίνεται αλληλεπικάλυψη γνωστικού αντικειμένου αλλά και γιατί δεν χαίρουν και της επιλογής των υποψηφίων φοιτητών. Μόνο στην Ελλάδα παρατηρείται αυτό το ΜΠΑΧΑΛΟ με τη διασπορά των σχολών της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε κάθε πόλη.Άμεσα το Υπ. Παιδείας πρέπει να πάρει θέσεις και να θέσει σε εφαρμογή τις νέες προτάσεις.
ΑπάντησηΔιαγραφή