Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2010

Οδηγός επιτυχίας εξετάσεων από το Τσάκος blog.. Aς αρχίσουμε με την βιολογία κατεύθυνσης

Πήρα πρόσφατα από τα ΝΕΑ ένα ένθετο που λεγόταν οδηγός επιτυχίας για τις πανελλαδικές εξετάσεις που ήταν γεμάτο ψυχολογικές συμβουλές. Αν έχετε αυτό το ένθετο σας προτείνω να το πετάξετε είναι γεμάτο από άχρηστες ψυχολογικές συμβουλές...  Οι τύποι που το γράψανε δεν έχουν ιδέα πως πρέπει να διαβάζετε. γιατί απλά δεν έδωσαν 


(και πολλές φορές δεν ξέρουν καν τα μαθήματα. στόχος τους δεν είναι να σας βοηθήσουν αλλά να πουλήσουν παραπάνω φύλλα.).    

Εμείς στο Τσάκος blog έχουμε δώσει πανελλαδικές... και ξέρουμε να δίνουμε όχι μόνο συμβουλές αλλά και στυλ διαβάσματος (γιατί σημασία δεν έχει πόσο διαβάζεις αλλά πως και τι διαβάζεις)


Στόχος μας είναι να βοηθήσουμε τον μαθητή της γ Λυκείου να πετύχει τον στόχο του... και απευθύνεται τόσο σε μαθητές οι οποίοι πάνε φροντιστήριο (ώστε να οργανώσουν καλύτερα το διάβασμα τους) αλλά και σε μαθητές που δεν έχουν τα λεφτά να πάνε φροντιστήριο γιατί για να αριστεύσεις δεν είναι αναγκαίο να πηγαίνεις φροντιστήριο αλλά να έχεις όρεξη για διάβασμα.

Το Τσάκος blog και συγκεκριμένα  ο συνεργάτης το Κατσίκι θα δείξει στους μαθητές της 3ης λυκείου πως πρέπει να διαβάζουν.. τα πανελλαδικός εξεταζόμενα μαθήματα... :) Ας αρχίσουμε με την βιολογία κατεύθυνσης.

   Η βιολογία κατεύθυνσης το καλό που έχει στην 3η λυκείου είναι ότι δεν έχει μεγάλη σχέση με τις προηγούμενες τάξεις. Συνεπώς ένας μαθητής με κενά μπορεί άνετα να αριστεύσει. Η κατεύθυνσή επικεντρώνεται κυρίως σε απλή γενετική και νόμοι του Μendel ενώ έχει και κάποια άλλα μπλα μπλα κεφάλαια.   θα αναφερθούμε σε κάθε ένα κεφάλαιο ξεχωριστά. 

Η βιολογία κατεύθυνσης είναι απλό μάθημα, δυσκολεύει  τον μαθητή  επειδή έχει πολύ διαφορετικό στυλ διαβάσματος από τα άλλα μαθήματα. Γνώμη μου είναι ότι δεν χρειάζεται φροντιστήριο μπορείτε αν ακολουθήσετε τις συμβουλές του blog να γράψετε 20 στις πανελλαδικές




   Κεφάλαιο 1 «Το γενετικό υλικό».   (είναι ένα εισαγωγικό κεφάλαιο  και μας δίνει τις κύριες έννοιες που θα μας χρειαστούν στα υπόλοιπα κεφάλαια.. μαθαίνουμε ΑΠΈΞΩ τους ορισμούς. στο τέλος σίγουρα ρωτανε) (SOS DNA, RNA (ορισμός και είδη) 








Κεφάλαιο 2 «Αντιγραφή, έκφραση και ρύθμιση της γενετικής πληροφορίας».( θα  δυσκολεύσει  λίγο το μαθητή όταν τα διαβάζει πρώτη φορά, μην πανικοβάλλεστε να καθίσετε και να κάνετε 2 γρήγορες αναγνώσεις στο κεφάλαιο μια αργή και μετά διαβάστε αργά αργά με τις λεζάντες των εικόνων... να προσπαθήσετε να μάθετε όσο το δυνατό καλύτερα αυτολεξεί το κεφάλαιο αυτό).
Κεφάλαιο 4 «Τεχνολογία του ανασυνδυασμένου DNA». (δεν είναι δύσκολο κεφάλαιο αν έχετε κατανοήσει το προηγούμενο. Θα σας φανεί παιχνιδάκι.
Κεφάλαιο 5 «Μενδελική κληρονομικότητα». (Σε αυτό το κεφάλαιο δεν παίζει ρόλο τόσο πολύ η θεωρεία να την διαβάσετε καλού κακού να είμαστε σίγουροι αλλά να δώσετε μεγάλη σημασία στις μεν τελικές ασκήσεις. Δεν είναι δύσκολες μαθαίνεται κάτι συνδιασμούς απέξω διαβάζετε καμιά 10ρια έτοιμες ασκήσεις και είστε καλυμμένοι )
Κεφάλαιο 6 «Μεταλλάξεις».   Πάλι ένα θεωρητικό κεφάλαιο... να μάθετε καλά τα είδη των μεταλλάξεων. Οι ασκήσεις που μπορούνε να πέσουν  είναι αρκετά απλές. Θα σας δώσει ένα μακρινάρι γενετικού κώδικα dna την μεταγραφή σε RNA---> ώριμο RNA και μετά την μετάφραση του σε πρωτεΐνες.
Κεφάλαιο 7 «Αρχές και μεθοδολογία της Βιοτεχνολογίας» εκτός από την ενότητα ‘ ‘Η παραγωγή της πενικιλίνης αποτελεί σημαντικό σταθμό στην πορεία της Βιοτεχνολογίας’’ αυτό είναι το πιο απλό κεφάλαιο πολλές αναγνώσεις και θα μπει μόνο του στο μυαλό σας.
Κεφάλαιο 8 «Εφαρμογές της Βιοτεχνολογίας στην Ιατρική» εκτός από τις ενότητες ‘‘Εμβόλια’’ και ‘‘Αντιβιοτικά’’.  Αρκετά εύκολο κεφάλαιο. Πρέπει να μάθετε πως λειτουργεί η άμυνα του οργανισμού. Τα είδη των λεμφοκυττάρων και θα είναι παιχνίδι για εσάς.
Κεφάλαιο 9 «Εφαρμογές της Βιοτεχνολογίας στη γεωργία και την κτηνοτροφία». Πάλι ένα θεωρητικό κεφάλαιο αν έχετε διαβάσει καλά όλα τα προηγούμενα δεν θα έχετε κανένα πρόβλημα. Να θυμάστε ότι αυτό που στοχεύουν η γεωργία και η κτηνοτροφία είναι αύξηση της παραγωγής.. και μεγαλύτερη αντοχή,  έχοντας αυτό στο μυαλό σας θα κατανοήσετε πιο καλά το κεφάλαιο.


ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ

Στην αρχή να διαβάζετε κλιμακωτά τα κεφάλαια. Μην επικεντρώνεστε τόσο στις ασκήσεις αν πάτε φροντιστήριο εκτός αν δεν πάτε φροντιστήριο που θα τις αφήσετε για το τέλος. Όταν βγάλετε την θεωρία  σύμφωνα με τις συμβουλές μου αρχίστε και πάλι από την αρχή γρήγορες αναγνώσεις. Κάθε βδομάδα να έχετε  σταθερές ώρες που θα κάνετε αναγνώσεις στην θεωρία (ακόμα και αν τα έχετε μάθει όλα απέξω) στο τέλος θα έχετε την ικανότητα να κάνετε ανάγνωση όλο το βιβλίο σε πολύ μικρό χρόνο. Το διάβασμα μπορεί να αρχίσει από την β λυκείου... θα βοηθήσει πάρα πολύ.

Αν δεν πάτε φροντιστήριο σας προτείνω να πάρετε βοήθημα αν δεν ξέρετε ποιο βοήθημα είναι καλός στείλτε μου e-mail στο tsakosman@gmail.com να σας προτείνω ένα καλό. Να αρχίσετε να κάνετε ασκήσεις στο τέλος κάθε κεφαλαίου και όχι παράλληλα να προσπαθήσετε να τις καταλάβετε.

Τέλος αν δεν καταλαβαίνετε  κάτι στην θεωρία απλά γράψτε την ερώτηση σας στα σχόλια και θα σας εξηγήσω με απλά λόγια τι θέλει να πει ο ποιητής...



2 σχόλια:

  1. τι να διαβασω στο κεφ. 5??? οι ασκησεις που πεφτουν ειναι δυσκολες???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εγω δινω φετος με το νεο συστημα και πηρα την βιολογια κατευθυνσης,......δεν στοχευω για ιατρικη αλλα διαιτολογια που επισης εχει πολλα μορια και παραλληλα πηρα και τα μαθηματικα γιατι γενικα φοβαμαι πολυ και δεν θελω να το διακινδυνεψω....βεβαια ειμαι ακομη στο 1 ο κεφαλαιο και παω φροντιστηριο αλλα μου ειναι πααρα πολυ δυσκολο να τα μαθω παπαγαλια.... τα καταλαβαινω αλλα δεν μπορω να τα πω ετσι..... βοηθεια....να την παρατησω ή ολοι τραβανε αυτο το λουκι στην αρχη και να το παλεψω κιαλλο??

    ΑπάντησηΔιαγραφή


πάτα κλικ στην εικόνα να μπεις στο guest book