Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου 2010

Το κατσίκι μιλάει για την ιστορία της θεωρητικής κατεύθυνσης


Αν έκανες το λάθος και διάλεξες θεωρητική κατεύθυνση και στοχεύεις υψηλόβαθμες σχολές πρέπει να έχεις υπόψη σου ότι θα πήξεις στο διάβασμα. Από πολλούς η θεωρητική κατεύθυνση θεωρείται η πιο εύκολη αυτό όμως είναι ένας μύθος πρόκειται για την πιο δύσκολη κατεύθυνση. για να γράψεις καλά πρέπει να έχεις βάσεις από το γυμνάσιο (να ξέρεις Αρχαία και να έχεις κριτική σκέψη. Πολλοί καθηγητές σνομπάρουν τα παιδιά της θεωρητικής κατεύθυνσης και τα πιο πολλά παιδιά πιστεύουν πως η πιο εύκολη κατεύθυνση είναι  η θεωρητική.


ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ 2009-2010

ΙΣΤΟΡΙΑ

ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ


Από το βιβλίο “Θέματα Νεοελληνικής Ιστορίας” της Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου Θεωρητικής Κατεύθυνσης των Γ. Μαργαρίτη, Αγ. Αζέλη, Ν. Ανδριώτη, Θ. Δετοράκη, Κ. Φωτιάδη, έκδοση Ο.Ε.Δ.Β. 2009.

Ι. ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΑΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ

Γ. Οι οικονομικές εξελίξεις κατά τον 20ο αιώνα, σ. 42-54  (Μάθε περιληπτικά τι γίνεται αλλά να ξέρεις πολύ καλά τις ημερομηνίες, επίσης μελέτησε τις πηγές είναι S.O.S.)

ΙΙ. Η ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (1821-1936)


Β. Χειραφέτηση και αναμόρφωση (1844-1880), σ. 70-79
Γ. Δικομματισμός και εκσυγχρονισμός (1880-1909), σ. 80-88
Δ. Ανανέωση-Διχασμός (1909-1922), σ. 89-98 
(Αυτό το κεφάλαιο δεν είναι ιδιαίτερα S.O.S. παρουσιάζει τα πρώτα χρόνια της Ελλάδας ως ανεξάρτητου κρατιδίου...). Μάθε καλά τις συνθήκες και τα πολιτικά πρόσωπα).

ΙΙΙ. ΤΟ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (1821-1930)


Πρόσφυγες στην Ελλάδα κατά το 19ο αιώνα, σ. 116
Πρόσφυγες στην Ελλάδα κατά τον 20ο αιώνα, σ. 137
Α. Προσφυγικά ρεύματα κατά την περίοδο 1914-1922, σ. 138-143
Β. Μικρασιατική καταστροφή, σ. 144-152
Γ. Η αποκατάσταση των προσφύγων, σελ. 153-159
Δ. Η αποζημίωση των ανταλλαξίμων και η ελληνοτουρκική προσέγγιση, σ. 160-162
Ε. Η ένταξη των προσφύγων στην Ελλάδα, σ. 163-169
Το σημαντικότερο κεφάλαιο μάθε το απέξω. Κατά 80% από αυτό το κεφάλαιο θα πέσει και το τελευταίο θέμα. Μάθε τα όλα απέξω και κάνε προπόνηση στις πηγές.



ΙV. ΤΟ ΚΡΗΤΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ ΑΠΟ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ ΚΑΤΑ ΤΟ 19ο ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ.

Ε. Η περίοδος της αυτονομίας και η ένωση της Κρήτης με την Ελλάδα, σ. 206-220
Πολύ δύσκολο  κεφάλαιο πιστεύω πως η Κρήτη λόγω του δημοψηφίσματος που έρχεται θα μπει σαν θέμα ή φέτος ή του χρόνου.



V. ΠΑΡΕΥΞΕΙΝΙΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ

Δ. Ο Παρευξείνιος Ελληνισμός το 19ο και 20ο αιώνα, σ. 245-254.
Δεν είναι S.O.S ούτε είναι σημαντικό αλλά μόνο και μόνο ότι είναι το τελευταίο κεφάλαιο μπορεί να πέσει ως θέμα.. έτσι σαν παγίδα....


tips για την ιστορία...
Μην επικεντρώνεσαι σε εξωσχολικά βιβλία για να μάθεις επιπλέον.. Να διαβάσεις μόνο το σχολικό βιβλίο σου. Αν θέλεις ένα βοήθημα πάρε ένα που επικεντρώνεται σε πηγές αυτό θα σε βοηθήσει. Χρησιμοποίησε μαρκαδόρους υπογραμήσης 3 χρώματα. Το κίτρινο θα υπογραμμίζεις ημερομηνίες και συνθήκες. Με πράσινο παραγράφους που σε δυσκολεύουν. Και με πορτοκαλί τα σημεία του κειμένου που αναφέρονται σε πηγές...

Αγόρασε ένα διπλοθεματικό τετράδιο στο 1ο πέρασε σιγά σιγά (ανα κεφάλαιο τις ημερομηνίες  και σιγά σιγά μάθε τις απέξω. 
Γράψε 2 στήλες 1 στήλη τις ημερομηνίες με μπλε στυλό και στην διπλανή θέση το κείμενο που αναφέρεται η ημερομηνία με μαύρο στυλό. Όταν τα μαθαίνεις απέξω κρύβε την μια στήλη και προσπάθησε να απομνημονεύσεις την διπλανή.

 Στο άλλο θέμα θα γράφεις αυτά που υπογράμμισες με τον πορτοκαλί και με τον πράσινο μαρκαδόρο το γράψιμο θα σε βοηθήσει να τα απομνημονεύσεις.

Σημασία  δεν έχει πόσο διαβάζεις αλλά πως και τι διαβάζεις. Το Τσάκος blog σου δείχνει την σωστή μεθοδολογία.. εσύ απλώς πρέπει να την τηρήσεις. 

1 σχόλιο:


πάτα κλικ στην εικόνα να μπεις στο guest book